Voortgang Missionaire parochie

2 juli 2024

Uitnodiging voor de bijeenkomst Voortgang Missionaire parochie op dinsdag 2 juli om 19.30 uur in de Cuyperszaal onder de basiliek, ingang Pelgrim 2.

Vragen
Hoe kunnen we kerk zijn in een nieuwe tijd? Waarom is gekozen om op weg te gaan richting de Missionaire parochie? Waarom is dat eigenlijk onvermijdelijk? Maar wat betekent dat voor ons als parochianen? Spelen parochianen daarin óók een rol?

Waarom is het van zo’n groot belang om als leerling te proberen Jezus na te volgen en de Vreugde van het Evangelie te ervaren? Maken we daarmee wel voortgang? Dit zijn voor ons belangrijke vragen als parochianen.

Uitnodiging
Op die vragen gaat ons Bisdom in tijdens een belangrijke bijeenkomst op dinsdag 2 juli om 19.30 uur in de Cuyperszaal van de Basiliek in Oudenbosch. U bent daarvoor van harte uitgenodigd! Aanmelding is niet nodig.

Meer weten?
Heeft u tijd en gelegenheid om alvast kennis te maken met welke kant de Missionaire parochie opgaat? Dan zou u de Bisdom brochure ‘Nieuwe wijn in nieuwe zakken’ kunnen doornemen. Daarin staat dat de Blijde Boodschap van Jezus voor alle mensen nog steeds de Nieuwe wijn is, maar dat de verpakking ervan is verouderd.

Paus Franciscus pleit dan ook voor een bekering, de kerk moet een echte ommekeer maken. Weer gericht op de Blijde Boodschap van Jezus, maar wel op een nieuwe wijze. De brochure kan hieronder als pdf worden gedownload.

Frans van den Bosch, pastoraal assistent