Zomerse ontmoeting voor ouderen

11 juli 2024

Op donderdag 11 juli organiseert pastoraal werker Petra Mergaerts weer een gezellige ontmoetingsmiddag voor ouderen in het Bartholomeushuis in Zevenbergen.

Tussen 13.30 en 14.00 uur kunt u binnenlopen en staat er koffie/thee voor u klaar. Om 14.00 uur start het programma tot ongeveer 16.00 uur.
Deelname is gratis, een vrije gift is altijd welkom.

Ditmaal zal pastor Petra iets vertellen over Maria iconen. In heel veel kerken hangt de icoon van Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand. Maar, naast deze bekende voorstelling, zijn er nog diverse andere voorstellingen van Maria in de iconenwereld.

Wist u overigens dat in de Oosterse Kerken niet gesproken wordt over Maria, maar over de Moeder van God? En er zijn nog veel meer interessante dingen te vertellen over Maria iconen.

Bent u nieuwsgierig geworden?
Meldt u dan vóór 8 juli aan via het secretariaat van de parochie (telefoon 0168 323 218 op maandag en donderdag van 09.00 – 17.00 uur, op dinsdag van 09.00 – 13.00 uur) of via het mailadres coordinator@immanuel-parochie.eu
U kunt ook het deelnameformulier van de papieren uitnodiging invullen (deze liggen achter in de kerk) en in de brievenbus van het Bartholomeushuis doen.

Iedereen is van harte welkom!